tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post1528250519715108945..comments2022-09-24T14:46:32.857+02:00Comments on Felnőttképzés - művelődés: Web 2.0- „új világháló”Zenhttp://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-80753253448064929142011-04-30T18:51:34.790+02:002011-04-30T18:51:34.790+02:00Az egyénre szabott tanulási lehetőség a kulcsszó s...Az egyénre szabott tanulási lehetőség a kulcsszó számomra, de ez sikerélmény nélkül lehetetlen. Az élethosszig tartó tanulásnál is ezeket tartom a legfontosabbnak-íme egy párhuzam! Én tanulok és tanítok, ezért a saját bőrömön is érzem amiről a kollégáim beszámolnak: sokszor egy ici-pici elimerés hegyeket képes mozgatni, legyen szó IKT eszközök használatáról, vagy önálló tanulásról. Igen, kezdjünk el dolgozni magunkon, de valaki néha-néha visszacsatolhatna-pozitívan:)Magyar Erikahttps://www.blogger.com/profile/03807721531726021591noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-86496046594638443492011-04-30T00:47:17.745+02:002011-04-30T00:47:17.745+02:00Nem gondolom, hogy olyan tragikusra kéne vennünk, ...Nem gondolom, hogy olyan tragikusra kéne vennünk, ezt a nem használnak IKT-t! Sok gyerek van a családban és mindig meglepődök rajta, hogy miket tudnak a számítógépről, mobiltelefonról. Ne felejtsük el, hogy az EU oktatás politikájában benne van az IKT eszközök használata, fejlesztése az oktatásban, ez már érezhető a magyar oktatásban is, legfeljebb nem járunk olyan körökben, nem hallunk róla stb., de szerintem már sokkal jobb a helyzet, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt, persze le vagyunk még maradva, van mit bepótolni. Nekem például előző egyetemi tanulmányaim során 2004-ben volt egy fél éves szemináriumom, ami e-learning keretei között volt megszervezve, tananyag, beadandó, vizsga.<br />Valóban igaz a munkahelyen pedig meg vagyunk lőve, ha nem tudjuk használni a számítógépet.<br />Szóval, ha élethosszig tartó tanulásról beszélünk, akkor rajta andragógusok lehet magunkon kezdeni!Harkai Erzsébet Vilmahttps://www.blogger.com/profile/01932576352195294225noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-88122451724617103192011-04-29T14:57:24.295+02:002011-04-29T14:57:24.295+02:00Megítélésem szerint a NEFMI jogelődjének az Oktatá...Megítélésem szerint a NEFMI jogelődjének az Oktatási Minisztériumnak egy 2004-es prezentációjában jó elképzelések fogalmazódtak meg arra vonatkozólag, hogy az IKT eszközök milyen új lehetőségeket nyújtanak mind a tanárnak és a tanulónak is tanulási folyamat során. <br />Az IKT eszközök oktatásban való megjelenésének jelentősége a pedagógusok számára a következő pontokban foglalható össze.<br /> Korlátlan hozzáférés az információkhoz,<br /> Alacsonyabb költség és időigény,<br /> Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés,<br /> Szakmai fejlődés kiszélesedése,<br /> Lehetőség az együttműködésre másokkal,<br /> A NAT lehetőségeink kihasználása az alternatív módon szerkeszthető tananyag tartalmakkal,<br /> Önálló továbbképzés.<br />Megítélésem szerint a fenti elképzelések valóban lefedik mindazon lehetőségeket, melyeket a 21.századi pedagógus az IKT eszközök nyújthatnak.<br />De sajnos mivel az előnyök nincsenek kellőképpen tudatosítva a tanárokban, tehát nincsen egy felvilágosítás. A digitális technológiák használata vagy vezényszóra, vagy szükségszerűség miatt történik meg. Attitűdváltás kellene.<br />A tanulók számára nyújtott lehetőségek a következő pontokban kerültek összefoglalásra.<br /> Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség,<br /> Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás),<br /> Időmegtakarítás,<br /> Egyéni sikerélmény,<br /> Könnyebb figyelem összpontosítás,<br /> Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása.<br />Valóban lehetővé tenni a tudatos felhasználói tevékenység a tanuk számára az egyéni tanulási utak bejárását, és akár erőforrás-megtakarítást is eredményezhetne, de ahogy a blog-bejegyzésben is szerepel az iskola nem nyújt támogatást a digitális eszközök kiaknázásában. A informatika órák inkább rossz kísérletezésnek tűnnek, míg a például a humán területen megvalósuló órákhoz kapcsolódó felhasználására meg körülbelül nulla az esély.Koros Eszterhttps://www.blogger.com/profile/10893977376094901378noreply@blogger.com