tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post3809063695618286982..comments2022-09-24T14:46:32.857+02:00Comments on Felnőttképzés - művelődés: Megváltozott tanulási környezetekZenhttp://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-17115932306338614902011-05-01T21:13:16.648+02:002011-05-01T21:13:16.648+02:00A szolgáltatókkal kapcsolatos elektronikus ügyinté...A szolgáltatókkal kapcsolatos elektronikus ügyintézés gazdasági oldalát tekintve általában nem kerül kevesebbe mint egy személyes ügyfélszolgálat működtetése, hiszen elektronikus ügyintézésél is emberek kellenek gépek mögé, (contact centerk) csak a tudásuknak kell másnak lennie. Az ügyintézők e-ügykezelésnél nem terheltek az "emberekkel való bánás" nehézségeivel, de hatékonyságuk csak időlegesen jobb a személyes ügykezelésben dolgozókénál. Az infokommunikációs eszközök használatában e munkatársak talán(?) képzetebbek, mint személyes ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársaik, de sokkal hamarabb is hagyják ott munkahelyeiket.Vajonmiért? És vajon mi magunk miért intézzük sokszor szívesebben ügyeinket személyesen, mint elektronikusan? És közülünk vajon hányan élnek a nagy szolgáltatók által ma már általánosan nyújtott e-számla lehetőségéval?Kurtyánné Zsuzsahttps://www.blogger.com/profile/12287906102564506113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-1135975774869865242011-04-28T11:15:43.578+02:002011-04-28T11:15:43.578+02:00Annyira kíváncsi lennék, hogy a digitális kompeten...Annyira kíváncsi lennék, hogy a digitális kompetencia mennyire és mikorra fogja teljes mértékben átitatni a mindennapjainkat? Mikorra válik olyan természetessé a „birtoklása”, mint napjainkban az írni-olvasni tudás? <br />Nagyon sok blogbejegyzésben megjelenik az iskola szerepe, felelőssége. De azt gondolom, hogy ennek a folyamatnak van egy erős öngeneráló hatása. <br />Vegyük példának az egyes szolgáltatókhoz köthető elektronikus ügyintézést. Sokkal gazdaságosabb, probléma-mentesebb fenntartani egy elektronikus rendszert, mint alkalmazottakat felvenni, a tudásukat folyamatosan bővíteni, valamint az emberi létből fakadó nehézségeket kezelni. Tudom most cinikus voltam, de ha szimplán gazdaságossági szempontokra hagyatkozunk, akkor az utóbbi szempontok érvényesülnek. Tehát, ha megszűnik a hagyományos kontakttevékenység az ügyfélszolgálatra vonatkozóan, akkor nincs más teendő, a fogyasztónak át kell tudnia állni az új, elektronikus rendszerre. A digitális képességének fejlesztését szükségszerű megkezdenie, hiszen a mindennapi érvényüléséhez elengedhetetlen az e-ügyintézés elsajátítása. <br />Tehát a „digitális írástudás” elterjedésének mértékét befolyásolják a társadalomban, gazdaságban, vagy a közvetlen mikrokörnyezetben fellelhető racionális szükségletekből fakadó e-változások. <br />Az iskola felelőssége a kompetencia-fejlesztésen túl abban rejlik, hogy motivációt keltsen, az önirányított-tanulás kialakítását segítse elő az IKT kompetenciákra vonatkozóan, mert aki kimarad az lemarad.Koros Eszterhttps://www.blogger.com/profile/10893977376094901378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-697550273926428732011-04-27T16:43:58.811+02:002011-04-27T16:43:58.811+02:00A digitális szakadék egyre jobban mélyül a számító...A digitális szakadék egyre jobban mélyül a számítógépet rendszeresen használók és a távolmaradók között. A "digitális írástudók", vagyis azok, akik alaposabban megismerték a számítógép és az internet használatát és kihasználják - mint tudjuk - legalább részben az ezek által nyújtott lehetőségeket,és motiváltak az IKT mind szélesebb körben történő használatára, behozhatatlan előnyre tesznek szert a többiekkel szemben. A 2010-ben kiadott Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a számítógép-birtoklás ma már nem annyira jövedelemfüggő, mert a hardwerek árának jelentős csökkenése miatt már - szinte - a legszegényebb rétegek is meg tudják vásárolni. Sokkal inkább az egyén belső motivációjától függ, hogy mennyire válik PC és internet használóvá, ill. ha használó, mire használja ezt a technológiát. Ma már vannak nyugdíjasoknak szervezett számítógépes tanfolyamok, ahol legalább alapszinten megtanulják használni az eszközöket. Ezek a tanfolyamok jól szervezett formában, eredményesen működnek és úgy látszik megvalósul a modern kornak megfelelő felnőttképzés. (Bár vizsgálnunk kéne a résztvevő idős emberek motivációját is az eredményesség érdekében.)<br />A könyvekkel kapcsolatban: az infokommunikációs technológia gyors fejlődése és elterjedése megtöri a hagyományos tartalomhordozók, a tankönyvek monopolhelyzetét. A könyvek, tankönyvek magas ára és az előállításuk során létrejövő magas környezeti terhelés miatt kedvezőbb az informatikai eszközik használata az oktatásban, azon belül az alapoktatásban is. Ma azok a programok is rendelkezésünkre állnak, amivel segíteni lehet az írás-olvasás tanulását is. (Gondoljunk csak a diszlexiások számára kifejlesztett programokra.) Tehát az ITK oktatásban történő használatának nem annyira financiális, mint inkább személyi okai vannak. A tanárok nincsenek még felkészülve az új technológiák használatára, még akkor se ha számtalan informatikai képzésen vettek részt. Az ő hozzáállásuk konzerválja a hagyományos taneszközök használatát. Egy 2005-ös felmérés szerint a magyar pedagógusok saját munkájuk és a diákok tanulásának irányításában egyaránt kiemelt szerepet szántak a tankönyveknek, míg a "Mire kellene leginkább az államnak pénzt költeni az oktatás területén?" című közvéleménykutatás szerint a válaszadók a nyolc válaszlehetőség közül a fontossági sorrend 6. helyére tették a tankönyveket és az 1. helyre az iskolák modern technikákkal való felszerelését.Kovács Emesehttps://www.blogger.com/profile/17001313310299325179noreply@blogger.com