tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post4955634575379202140..comments2022-09-24T14:46:32.857+02:00Comments on Felnőttképzés - művelődés: Tudunk-e szelektálni?Zenhttp://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-37570249316169255912011-04-21T23:21:00.485+02:002011-04-21T23:21:00.485+02:00Böbe megközelítéséhez szeretnék csatlakozni a sajá...Böbe megközelítéséhez szeretnék csatlakozni a saját átélt tapasztalataimmal.Amikor a kislányom vissza-visszatérő vesemedence gyulladásával nyaralás közben egy idegen orvoshoz voltunk kénytelenek elmenni, akkor csattant "ostorként" rajtam az orvos megbélyegzése: <br />Kedves anyuka! Honnan tudja, hogy mi a baja a gyereknek? Az interneten végezte el az orvosi egyetemet?<br />Egy jó anya szerintem, utána olvas a betegségeknek, a tüneteknek, a gyógyszereknek és én például a homeopátiás készítményeknek is. Utána pedig az őrületbe kergetem az orvosokat a kérdéseimmel. De vajon valóban nincs jogom ehhez? Egy felkészült ember lényegretörő kérdéseket tud feltenni, míg egy tájékozatlan aligha. <br />A szelektálás jó ötlet, de a kidolgozása és persze a megvalósítása hatalmas munka lenne. A hitelesség és a megbízhatóság olyan mint az etika, mindenki mást gondol róla, mindenki máshogy értelmezi. <br />A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése?! Ez egy gyönyörű kihívás, amit szerintem az óvodában kellene már elkezdeni, ahhoz viszont a nevelés- oktatás teljes irányvonalának megváltoztatása kellene.Magyar Erikahttps://www.blogger.com/profile/03807721531726021591noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-60624560567791914912011-04-21T22:37:22.885+02:002011-04-21T22:37:22.885+02:00Valóban kérdés, hogy mit hiszünk el az interneten ...Valóban kérdés, hogy mit hiszünk el az interneten található információkról, illetve hogyan dolgozzuk fel őket. Az a tapasztalatom, hogy, akik „rendszeres internetezők”, bármilyen felmerülő kérdés, probléma esetén rögtön rámegyünk a google-re, beírjuk a keresőbe a szót és boldogan szemezgetünk az infókból. Egy orvos mondta egyszer, hogy hülyét kap attól, amikor a beteg elmegy hozzá és már felállította magáról a diagnózist, mert ugye utána keresett a neten és a doktor próbálja meggyőzni, hogy azok a tűnetek másra is utalhatnak, de hajthatatlan. <br />Hogyan szelektálunk? Szerintem szükséges lenne egy gondolat-, tudásformálásra az internetről, pont, amiatt,amit írsz, hogyan tudjuk eldönteni a hitelességet, megbízhatóságot, mintegy felkészítő tanfolyam, mert így olyan, mint a verselemzés, mindenki azt gondol róla, amit akar, csak épp a szerző a szöges ellentétére gondolt.<br />Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése! ? Támogatom, de nekem még kicsit utópisztikusnak tűnik, hisz tanultuk, tanuljuk?<br />Mi andragógusok fel vagyunk készülve arra, hogyan tudjuk fejleszteni a kritikus gondolkodást?Harkai Erzsébet Vilmahttps://www.blogger.com/profile/01932576352195294225noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-86010125080696869352011-04-21T13:35:40.200+02:002011-04-21T13:35:40.200+02:00Érdekes kérdés valóban, hogy az egyén számára mik ...Érdekes kérdés valóban, hogy az egyén számára mik azok a kompetenciák –az IKT eszközök használatán felül- amik meghatározzák az eredményes boldogulását az információs társadalomban. Az, hogy valamilyen információ birtokában legyek, vagy tudjam azt, hogy honnan, és hogyan tudom kinyerni az információt? Tehát amit korábban is fejtegettek az emlékező készség, vagy a kreatív gondolkodás? <br />Komenczi Bertalan vezeti végig azt a gondolatsort, miszerint az ember által „feltalált” kommunikációs eszközök és formák milyen módon tehermentesítik az információ cserét. Leírja, hogy a beszéd kialakulása lehetővé tette, hogy kommunikációs partnerek kilépjenek a kommunikáció konkrét téréből és idejéből, és a múltban lejátszódott, vagy a fantázia által alkotott jövőbeni fantazmákat jelenítsenek meg. A beszéddel a közlésre szánt agyi tartalmak a másik fél számára elérhetővé válnak. <br />A következő nagy mérföldkőnek volt tekinthető a tudástartalmak és a kommunikáció során született információk rögzítése. Ezzel lehetőség nyílt azok későbbi téridőben történő felidézésére. <br />Az ipari forradalom néhány évszázadának folyamata biztosította az információcsere eszközárának megújítását. Törekvés kezdődött arra, hogy megfejtsék, hogy lehet aegy adott téridőben történeket közvetlenül, eredeti megjelenési formájukban egy másik téridőben megjelentetni és felidézni. Tehát alapvető célként jelent meg a beszéd és a látvány rögzítése. Az elektromosság térnyerése lehetővé tette az elektronikai eszközök megszületését, és fejlődését. <br />A 21. századra elérkeztünk az internet-korszakhoz, mely egyszerre integrálja a telekommunikációs és informatikai rendszereket. A jövő a működés és szerveződés új rendjét, a hálózatok kiteljesedését hozhatja/hozza magával. Vagy ki tudja mi jöhet még…Koros Eszterhttps://www.blogger.com/profile/10893977376094901378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-66315530743279731492011-04-20T15:20:59.655+02:002011-04-20T15:20:59.655+02:00Sági Zenina vagyok (elfelejtettem átjelentkezni)Sági Zenina vagyok (elfelejtettem átjelentkezni)Zenhttps://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-4461547360524973802011-04-20T14:43:55.268+02:002011-04-20T14:43:55.268+02:00Teljesen egyetértek veled is és kiváltképp Maróti ...Teljesen egyetértek veled is és kiváltképp Maróti Andorral. Tartalom nélkül nincs min gondolkodni. Bizonyos tárgyi tudás nélkül nem működik a racionális kritika (hiszen vagy mindent el kell vetnünk, vagy mindent el kell fogadnunk). Nincs kiindulási alapunk és nincs viszonyítási lehetőségünk.<br /><br />Azonban a tartalom milyensége és kötődése az, ami nem mindegy. Az, hogy egy önálló, magában fityegő évszámról, tényről, definícióról, elméletről van-e szó, vagy összefüggésekről, praktikusan alkalmazható tudáselemekről. Lényeges annak elsajátíttatási módja is, azaz, hogy magoltatunk-e, de legalábbis reprodukáltatunk-e kizárólag avagy alkalmaztatunk és gondolkodtatunk-e. Igenis kell a magolás is. Leszámítva az emlékezeti mechanizmusunk kabantartásának funkcióját bizony vannak dolgok, amiket álmunkból kelve is tudni kell (lásd villanyszerelők, orvosok, gyógyszerészek, atomerőmű-dolgozók, és a sort hosszasan lehetne folytatni). <br /><br />Tényleg a hangsúlyok a hangsúlyosak. :)Zenhttps://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.com