tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post7539697376670238606..comments2022-09-24T14:46:32.857+02:00Comments on Felnőttképzés - művelődés: A felnőttképzés idődimenzióiZenhttp://www.blogger.com/profile/11073497955392920570noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-42138495109329736032011-05-29T23:43:27.293+02:002011-05-29T23:43:27.293+02:00A felnőttkori tanulás próbaköve az idő. Erre hozné...A felnőttkori tanulás próbaköve az idő. Erre hoznék egy példát a munka világából, megoldási lehetőségekkel.Nem ritka életkép egy munkahelyen: a határidő előtt döbbennek rá a munkatársak, mennyi minden hiányzik még a feladat lezárásához. Kétségbeesnek, kapkodni kezdenek, és kifulladásig dolgoznak a projekten. Ilyen hozzáállással viszont csak azt érik el, hogy a teljes kimerülés határára kerülnek, ráadásul minőségileg sem túl jó munkát adnak ki a kezük közül.Időgazdálkodás<br />Priorizáljunk: mi fontos, mi sürgős? <br />Ezek után rendszerezniük kell a feladatokat. Ideális, ha négy külön csoportra bontják fel őket. Az "A" csoportba azok a feladatok tartozzanak, amelyeket meg kell csinálni, ráadásul sürgősen. A "B" csoportba azokat a munkákat írják, amelyek fontosak, de nem sürgősek. A "C" csoportot a "jó lenne megcsinálni" feladatok alkossák, a "D" csoportot pedig azok, amelyek nem fontosak és nem is sürgősek. Miután beosztották feladataikat, állítsanak fel a csoportokon belül is prioritásokat. (A1, A2.), majd nézzék meg azt is, hogy mely feladatokat adhatják át a kollégáknak. Ha az "A" csoport valamely feladatát delegálják, akkor érdemes határidőt szabniuk az elvégzésre, illetve tanácsos bizonyos időközönként ellenőrizni azt is, hogy halad a munkával a megbízott dolgozó.<br />A következő lépés a feladatok ütemezése. A munkavállalóknak ekkor kell elővenniük a határidőnaplót, és hozzárendelni a feladatokhoz az azok megoldására szánt időt. Ekkor egyébként érdemes 30 százalékkal több időt hozzárendelni az egyes feladatokhoz, azért, hogy biztosan elkészüljenek vele. Tanácsos ilyenkor azt is számba venni, hogy az adott munkához milyen egyéb eszközök, kellékek szükségesek. Például ha egy prezentációról van szó, akkor ne csak a szövegre fordított időt rendeljék hozzá, a formázásról és a képek előkereséséről, megvágásáról se feledkezzenek meg.Magyar Erikahttps://www.blogger.com/profile/03807721531726021591noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7530560669675441272.post-84839720342814671132011-05-29T23:09:53.536+02:002011-05-29T23:09:53.536+02:00A felnőtt minél rövidebb idő alatt, minél nagyobb ...A felnőtt minél rövidebb idő alatt, minél nagyobb eredményességgel szeret működni. <br />A gyerekhez képest (végtelen jövő), a jelenre koncentrál. A jelen megoldható problémái erős hatóerőt jelentenek és a tanulási folyamat lényeges tartalmait képezhetik.<br />Amikor a felnőtt tanulása problémamegoldásra összpontosít, a tanuló tapasztalataiból, elvárásaiból és potenciális erőforrásaiból kell létrejönnie a megoldásnak, ezekkel összhangban kell lenni. Ez a megoldási mód jobb, mintha külső szakértő írta volna elő. <br />Fontos, hogy az oktatási keretek biztosítsák a flexibilitást, mely a tanulási időre is vonatkozik.Koros Eszterhttps://www.blogger.com/profile/10893977376094901378noreply@blogger.com