Mint már
néhányan tudjátok, 2012.október 28-tól 3 hónapig Máltán élek, szakmai
tapasztalatszerzés és bővítés céljából az EYE program keretén belül
finanszírozva. Az itteni történéseim
megírásával, talán tudok nektek hasznos érdekes információkkal szolgálni a jövőre
nézve, ezért gondoltam megosztok néhány tapasztalatot ami kapcsolódik a
felnőttképzéshez és vállalkozói léthez.
Az
International Vocational College Malta intézményénél vagyok a felnőttképzési
menedzsmentben. A cég alapvetően
business képzéseket hirdet, fiataloknak, fiatal felnőtteknek, vállalkozásra
készülőknek, érettebb felnőtteknek, akik vállalkozásba kezdenének. Egyik
kedvenc képzésük, melyen jelenleg dolgozok a „Working as an Intrapreneur”
tanfolyam, mely tulajdonképpen a munkavállalót afféle vállalkozói szemlélettel
vértezi fel, hogy jobban megállja helyét a cégnél ahol dolgozik. Olyan
készségeket sajátítanak a tanulok a kurzuson melyek erősítik az önálló,
proaktív, megalapozott és ésszerű döntéseik meghozatalát, ezáltal jobb
alkalmazottak lehetnek.
Otthon
nálunk ez a szemlélet még kevésbé van jelen, ez a munkamorál afféle köztes
helyet, a vállalkozói lét és az alkalmazotti lét között. Részletesebben majd írok
még a kurzusról.
A cég mellett nyelviskola is működik, Magister
Academy, mivel hogy elég nagy üzlet Máltán az angol tanítás. Nyelviskolákból
nincs hiány, mondhatni sok is van belőle, mely következtében igen éles verseny
alakult ki az iskolák között a potenciális tanulók iránt.
Tipikusan
informális tanulásnak számít, egy ilyen tapasztalatszerzési programban részt
venni. Ezt a saját bőrömön is érzem, megváltoztatja az embert, új készségeket
fejleszt ki, a tudását az on the job formában bővíti. Csak ajánlani tudom
mindenkinek, hogy kapcsolódjon be, bármilyen programba, ami
tapasztalatszerzését bővíti.
Málta
felnőttképzéséről kicsit később tervezek írni, még 3 hete vagyok kint. A
felnőttképzés témában egy külön bejegyzést szentelnék részletesebben
megvilágítva.
Ebben
a bejegyzésben inkább a vállalkozói léthez kapcsolódó eseményekről írok. A
múlthéten megismerkedtem a BRANDit társalapítójával, Izlandról érkezett Runa Magnusdottir vállalkozónővel, aki egy hihetetlenül közvetlen, barátságos és
vidám természetű hölgy. Runa a Connected-Women létrehozója, mely egy
világméretű ingyenes online kezdeményezés, vállalkozást működtető nőknek. Ezen
a közösségi site-on a világ 70 országából vannak jelen üzletasszonyok,
vállalkozónők, vállalkozást indításában gondolkozó nők. A site tulajdonképpen tapasztalat
cserének, üzleti kapcsolatok építésének és a saját márkájuk népszerűsítésének
ad teret. Jelenleg a 30 x 30 x 30 BlogAthon
zajlik mely során 30 vállalkozó nő, 30 napon keresztül, 30 különböző ötletet,
javaslatot, tippet oszt meg a közösségi site-on lévők között mely vállalkozói
léthez kapcsolódik. Briliáns és érdekes
kezdeményezés, mely tulajdonképpen az informális tanulás alapját teremti meg.
Az itt olvasható ötletek, tippek amellett hogy vállalkozói szempontból
hasznosak, felruháznak azzal a nemzetközi szemlélettel, melyet képviselnek a
világkülönböző országaiban élő és vállalkozó nők.
Runa Magnusdottir előadása utána a Global Entrepreneurship Week | keretén belül |
A
BRANDit, a márkaépítés egy újfajta megvalósítása, mely leváltja a „PUSH” mint
nyomni effektust és helyébe a „PULL” mint behúzni effektust használja. Ebben a
márkaépítésben nem nyomjuk a kreált reklámot a célközönségnek agyba-főbe, hanem
a márkát a személyiségünkre alakítjuk ki, ezáltal magunkhoz húzzuk a
célközönséget, azokat akik azt keresik, amit mi személyünkben képviselünk. Mi
mint vállalkozók, cégvezetőnk. A BRANDit megfogalmazása szerint, sosem logóval
kapcsolódnak a vevők, vagy designnal, hanem a személlyel. Mindössze 7 másodperc áll rendelkezésünkre
ahhoz, hogy átadjuk neki az érzést, amit mi képviselünk. Ez a 7 másodperc arra
ad teret, hogy 100%-ig önmagunkat képviseljük, úgy, ahogy vagyunk, nem pedig
valami hamisat árulva, amik abszolút nem vagyunk. A BRANDit filozófiája, hogy
legyünk önmagunk, találjuk meg a saját márkánkat, képviseljük azt és így
szerezzünk vevőt. Kihozza azt az egyediséget a személyből, ami a vállalkozás
képvisel, legyen szó természetes gyógynövényekből készült teakeveréket
forgalmazó vállalkozónőről vagy életbiztosítás üzletkötőről. A vállalkozási
terület itt mellékes, a fókusz az egyediségen és az őszinteségen van. Hát nem fantasztikus? :)
Következő bejegyzés hamarosan!
Tóth Katalin
adult education manager, entrepreneur
owner of Debrecen Skill Center
oktatas@debrecenitanfolyam.hu
www.debrecenitanfolyam.hu